Foto | ost
autor: Generál
název: Bechyňská ”DUHA”
Bechyňská ”DUHA” - železobetonový most přes Lužnici sestává z hlavního obloukového pole a z postranních viaduktů. Hlavní pole je překlenuto dvěma obloukovými pasy, spojenými ztužidly. Rozpětí oblouku je 90 m, vzepětí 38 m. Vzdálenost obloukových pasů ve vrcholu je 6 m, v pase 8,25 m. Rozpětí přilehlých viaduktových polí je 13,50 m, nejvyšší výška sloupů je 28 m. Mostní konstrukce je železobetonová. Výška mostu od hladiny řeky je 50 m, celková délka mostu je 203,38 m.
Na stavbě bylo zaměstnáno na 400 osob, z toho 14 montérů a strojníků, 17 kovářů a zámečníků, 56 tesařů a kolářů, 30 betonářů a zedníků, zbytek tvořili ostatní dělníci různých oborů. !!! Dodnes budí úžas rychlý a plynulý postup stavby!!! S přípravnými pracemi bylo započato v květnu 1926, obloukové pasy byly i se ztužidly vybetonovány do začátku prosince 1926, ostatní betonářské práce byly zhruba provedeny do konce roku 1927 a stavba byla dokončena v létě r. 1928. Most byl slavnostně otevřen 28. října 1928 k 10. výročí samostatnosti republiky. Současně se stavbou mostu byla prodloužena železniční trať do nového nádraží ve městě a postavena příjezdní silnice !!! z peněz které byli ušetřeny při vlastní stavbě mostu !!! přes nový most až k opařanské silnici v Bechyni.
Ke stavbě bylo zapotřebí 2.200 m3 dřeva pro skruže a bednění, 2.500 tun cementu a 500 tun železa. Pro beton byl použit písek z Lužnice a štěrk z nedalekého kamenolomu Čermák. V průběhu celé stavby nepřišel nikdo o život a nedošlo ani k žádnému většímu úrazu.
Na celkových nákladech stavby 5.000.000 Kč se podílel stát 50 %, země 20 % a město 30 %.
Detailní foto mostu naleznete zde : http://www.k1400.cz/foto/forum/267.jpg
číslo: 2545 | datum vložení do galerie: 2010-11-21
FoM 2.4.3 | 2007-2014 © Vogi