zpět na hlavní stránku K1400 |
Brzdové kotouče, které jsou větší šířky (auta, tramvaje,...) 8mm a více, jsou nejčastěji odlévány z litiny (nejčastěji perlitické) a tenké koutouče (motorky) jsou nejčatěji z ocelového plechu z nízkolegovaného materiálu se zvýšenou pevností což jsou oceli třídy 12, pro velké namáhání jsou ocelové kotouče z pérových ocelí třídy 13, popřípadě se tenké kotouče dělají z nelegované oceli třídy 11, která není moc častá, neboť nevydrží větší namáhaní, tudíž se používá pro pomalé lehké motocykly, dělají se i kotouče z oceli třídy 17 (nerezové), které se používají pro větší namáhání (nejčastější materiál je 17 021) a pro velké namáhání se nerezové kotouče dělají kalené přibližně na 300 HV. Samozřejmě se dělají kotouče i z jiných materiálů, ale to jsou kotouče pro závodní účely, kde jsou velké požadavky na brzdný účinnek nikoli na životnost.
Tenké kotuče z plechů jsou nejčastěji vyráběné pálením laserem, ale některé jsou vyráběny vysekáváním střižným nástrojem (kotouč na intrudru).
A vzhledem k tomu, že se v materiálech celkem vyznám, tak vim jaký materiál si můžu dovolit použít.
Kadlák
Někdo jezdí na motorce, já jezdim na kosatce :-))):-))):-)))
Upraveno 1 krát. Naposledy upravil Kadlák (03.10.2008 11:27)