Upevnění brašen .......

25.03.2009

     Pokud se v našem stylu říká : co mašina to originál pak o upevnění brašen toto platí bezezbytku. V minulosti nebylo tomuto detailu věnováno tolik pozornosti kolik by si zasloužil a snad proto, že na trhu byli k dostání pouze podpěry brašen viz. foto č.1 které sloužili spíše k zabránění nežádoucího styku s kolem nežli k vlastnímu upevnění brašen byl dán velký prostor lidové tvořivosti
     To - co ze sebe někteří dovedové dokázali vypotit (například viz. foto č.2) nemá cenu komentovat - pravdou však je že většina těchto upevnění neposkytovala mobilitu a mnohdy nevhodným upevněním docházelo k následnému poškození nejen laku (např. viz. foto č.3), ale nezřídka také chromových částí a to již vůbec nehovořím o designu který povětšinou dostal také řádně na frak.
   Přestože nabídka podpěr brašen byla (a stále je) poměrně pestrá tyto běžně nabízené podpěry neskýtají možnost brašnu na nosiče zavěsit a je tím pádem nutné brašny navzájem propojit (například viz. foto č.3a) a zavěsit (mnohdy
velice pochybně) přes zadní část stroje (například viz. foto č.3) což sebou nese již zmíněný problém - tedy velmi reálnou možnost poškození povrchové úpravy stroje.  
   Ještě před pár lety se tímto detailem nikdo nezabýval - nebyli tedy na trhu vhodné upevňovací prvky které by eliminovali zmíněný .

foto č.1

problém s poškozením stroje a zároveň by

foto č.2

foto č.3

umožnili snadné odnímání brašen. Při troše zručnosti se však absence těchto (dnes běžně dostupných) upevňovacích prvků nechala řešit

   Jedním z možných řešení jak nahradit tyto upevňovací prvky je vhodným způsobem vytvarovat podpěry brašen (viz. foto č.4 a č.5) a na zadní část brašny umístit "obrácenou
kapsu" (například viz. foto č.6) kterou brašnu na podpěry nasunete viz. foto č.7. Zmíněné

foto č.3a

foto č.4 foto č.5

foto č.6

foto č.7

foto č.8

řešení má několik nesporných výhody : A) mobilita brašen  B) nedochází k zakrytí a potažmo poškozený částí stroje
C) takto zavěšené brašny "neodcházejí" od stroje takže celková šířka stroje viz. foto č.8 bude prakticky stejná jako při použití klasických podpěr  D) celková investice není velká. Nevýhoda  tohoto řešení je, že tento systém není na trhu běžně nabízen a tak si vše musíte vyrobit svépomocí.
   Obdobu tohoto systému však v síti moto shopů nalezneme viz. foto č.9 + 10 + 11. Toto uchycení má oproti mnohým jiným nespornou výhodu v to, že po odejmutí brašen (při jízdách bez brašen) není stroj hyzděn mnohdy až hrůzným
foto č.9 foto č.10

foto č.11

foto č.12

foto č.13

upevňovacím "lešením" například viz. foto č.12 Vzhledem k tomu, že je tento systém EasyBrackets na našem
fóru - KLIKNI ZDE - poměrně podrobně rozebírán nechám jej bez dalšího komentáře. Pouze připomenu, že tyto
systémy vyžadují pro správnou funkci zpevněné zadní čelo brašny. Pokud bude zadní část brašny obdobná jako je tomu v přední části brašen na fotu č.13 je fungování veškerých závěsů více nežli polemické.

   Pokud již hovořím o závěsech - nedá mi nezmínit se o univerzálních plastových klipech, které nabízí Highway Hawk viz. foto č.14 Tyto skýtají také celou řadu možností od uchycení spodní "odchlipující" se části brašen až po celkové mobilní "vyvěšení" brašen. Předností bude bezesporu jejich cena neboť komplet 4 ks stojí méně jak 500,- Kč
   Klik FIX

foto č.14

   viz. foto č.15 je další velmi elegantní a naprosto funkční systém pro zavěšení brašen který však vyžaduje :
A) zakoupení speciálních nosičů viz. foto č.16 + 17 nebo B) musíte na stávající nosiče (které jsou běžně v prodeji) v patřičné dimenzi navařit příčku odpovídajícího průměru (8 mm) viz. foto č.18. Pokud bude tato 8mm příčka z antikora a naváříte jí Céóčkem při použití antikorového drátu nechá se říct, že nedojde prakticky k žádnému podstatnějšímu
foto č.15 foto č.16

foto č.17

foto č.18

foto č.19

znehodnocení stávajícího chromu (v případě snímku č.18 tomu tak bohužel nebylo). Další variantou - tedy :
C) je, že si tyto speciální nosiče (které jsou nutností pro použití systému Klik Fix) vyrobíte samy viz. foto č.19. Není na tom opravdu nic světoborného jediný problém kde se vám dost možná dílo zadrhne bude povrchová úprava v galvanizovně - neboli při úpravě povrchu chromem neboť jak obecně známo tyto provozy povětšinou žijí v hlubokém socialismu a tomu také odpovídá přístup k zákazníku jakož i dodržení slíbených termínů.
foto č.20 foto č.21

foto č.22

foto č.23

foto č.24

   Popisovat případnou výrobu myslím nemá smysl neb se bude lišit stroj od stroje a tak případným tvůrcům těchto nosičů zde coby inspiraci zanechám sérii fotografií : foto č.20 27 která by měla být dostatečným "průvodcem" při vlastní výrobě. Na snímcích je zachycená výroba pro stroj VS 1400.

foto č.25 foto č.26

foto č.27

   Pro další jiné stroje bude systém hodně

podobný s tím, že asi největší rozdíl bude vždy u ok nosičů, které musí odpovídat roztečí a průměrem "kotvícímu" místu
daného typu stroje. Takže toliko k speciálním nosičům brašen pro systém Klik Fix.

video

   

wmv 17,9 MB

   Vlastní Klik Fix viz. foto č.15 je opravdu detailně propracovaný systém s možností uzamykání (proti odcizení) z vnitřního prostoru brašny. Komplet je dodáván nejen s již zmíněnými zámky, ale rovněž s veškerými upevňovacími (k brašně) prvky a osazení na brašnu by měl zvládnout každý zdatný motorkář s průměrně vybavenou dílnou.
   Jak jsem uvedl v úvodu dnešního článku - v dřívější době nebylo upevňování brašen věnováno tolik pozornosti kolik by si tento detail zasloužil a je opravdu dobré, že dnes jsou již dostupné vychytávky typu Klik Fix a jak jsme si ukázali na několika snímcích i pro toho kdo má hluboko do kapsy se při troše zručnosti kulturní řešení uchycení
brašen najde.
 

    zde je na mne spojení
foto : archiv K1400  

informace o bezplatném SKYPE volání naleznete zde - klikni -

volací SKYPE znak :

k1400cz

   +420 777 812288

pokud máš SKYPE stačí kliknout na symbol

 

 Zpět do sekce : radíme si :

       

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/brasny/upevneni.php:92) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/radime/brasny/upevneni.php:92) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Supp (mfcr.cz) 25.03.2009 13:19
Je mi potěšením, že jako ukázku hezky zavěšených brašen na obr.č.27 jsi použil naší Suppovic mášenku.
BéďaM (166.210) 25.03.2009 14:50
I mně potěšilo, že pro ukázku těch správných, speciálních nosičů na obr.č.16 je použit snímek mého Introška
Roman z B (cservis.cz) 25.03.2009 18:26
tak bejci a přiznejte se,komu patří č.2
Supp (mfcr.cz) 26.03.2009 07:13
For Roman z B.Na tenhle majstrštyk sem si u Generála mohl osobně sáhnout.Je to pro mně veliká čest, neb to se hned tak nevidí.
Zilvar (140.244) 27.03.2009 10:19
Ale no jo, nóó... Já to fakt nespáchal, takhle jsem to koupil, a když jsem poprvé sundal sedlo, tak to se mnou fláklo.
Supp (mfcr.cz) 31.03.2009 07:18
To věřím.
Rekon (dhl.com) 02.04.2009 17:53
Pořád mi vrtá hlavou, proč nikdo z výrobců neřeší problém, jak ochránit brašnu před deformací vlastním obsahem (větší váhou), tj. aby za rok za dva nevypadala jako na fotce 13. Přece by stačilo k vertikální části držáku přidělat horizontální podpěru brašny, která by nesla hlavní váhu brašny?
Generál (cservis.cz) 08.01.2010 14:14
Supáči - nejen na foto ale též ve videu posloužil tvůj Vetřelec jak skvělý figurant ;-)
ReGis (71.109) 25.08.2011 08:59
Díky za skvelý článok, čítal som ho už dávnejšie a vrátil som sa k nemu tento rok na jar, keď som si povedal "Dosť, môj Dragstar chce krajšie brašne!" A s Klik Fixom je to jednoduché a elegantné riešenie, ešte raz díky
Erik (ibm.com) 03.10.2011 14:02
Kde se dá koupit systém viz foto č. 9 a 10?
kapitán (sattnet.cz) 09.02.2017 12:16
Chtěl bych si vysoustružit ty čepy . Mohl by mi někdo zaslat plánky . standasobotka67@seznam.cz
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser