Autor:
Veverčák (---.net.upcbroadband.cz)
OK, nikdo nic, tak ti tedy napíšu svoje zkušenosti. Koupil jsem VS1400 dovoz z USA se zvýšeným výkonem, papírově 54kW. Byly namontovány otevřené výfuky Jardine, K&N vložky ve filtrboxech, sada DynoJet a rovná řídítka. První dojmy a několik najetých tisíc km v této konfiguraci, nic moc. Introš žral i trávu kolem silnice a nejel. Max cca 140km/h. Pak začalo laborování u Generála, jak ho přimět k vyšším výkonům. První změna byla zahození sady DynoJet a montáž originálních jehel a trysek. Už z rally vím, že tyto věci mají japonští soudruzi dost zmáklý a není třeba experimentovat. Spotřeba se snížila, výkon narostl, ale furt ne dost. Další změna byla výměna rovných řídítek za vlaštovky. Zde už se projevila spotřeba o litr dolů a o 10-15km rychlosti navíc. Odpor vzduchu jezdce je dost markantní. Dostal jsem jsem se z lehkého předklonu do lehkého záklonu. K&N vložky jsem nechal, fungují velmi dobře i ve filtrboxech. Poslední a nejdůležitější změna byla výfuky. Koupil jsem laděné nerez výfuky typu trombon, dělané přímo pro VS1400 a má je hodně káčkařů na svých strojích. Motor se začal rozdýchávat a prvních cca 300km jsem absolutně nechápal, jak začíná ožívat a dnes? Lítám i 180 a na jednom sprintu jsem pokořil všechny zůčastněné VS1400 a málo jich nebylo. Toť vše. Být tebou, nedávej DynoJet a kup výfuky laděné pro tento motor