zpět na hlavní stránku K1400 |
Pratele, kamaradi, kolegove,
jiste horite netrpelivosti jak ten dlouhy pribeh o vykrvaceni, tedy spise o vyolejovani me Hondy VTX dopadl. Dusledek je popsan vyse, pricin muze byt nekolik, nicmene nyni, po oprave to ZATIM vypada, ze je vse OK. Nebudu lhat, mam tu pripraveny pytel popela, ktery si postupne vysypu na hlavu.
Prvni popelnici si vysypu na svoji prosedivelou lebku za poruseni svateho pravidla - Kdyz to funguje, tak se v tom nehrab. Pod timto heslem se skryva akce z roku 2016, kdy jsem, z ruznych pricin, zejmena ideovych , z motorky vykuchal EGR ventil s prislusenstvim. Jak ukazala lonska jizda do Francie nic se nedelo, nic se hned nestalo, ale nekde dole pod nadrzi se usadil Pan problem. Byl tak prosty a tak sikovne ukryty, ze ho mohl odhalit jen zkuseny mechanik a/nebo nahoda. Ta tomu chtela, ze se sesli naraz oba. Nastesti!
Pricinou vykrvaceni olejove naplne kousek za Prahou a timto take znemozneni moto vyletu do Chorvatska byl vysoky tlak, ktery vytlacil v miste nejmensiho odporu gufero u radici tycky. Takze nejprve nasledovala vymena gufera, coz znamena, po vypusteni oleje, demontaz radicky, sundani vyfuku a karteru na druhe strane, vyndat, nandat a je to. Pak z hruzou zjistite (druha popelnice popela), ze nemate "sealant" proste tu lepivou matlanici na kartery k zpetnemu jejich osazeni. Co udelate? No ano, zavolate pritele na telefonu. Ten se obetave vrha do sve servisni Felicie a riti se zachranit neboheho blba (ano, to jsem ja). Odmastit, napatlat, nandat, zasroubovat, vysvetlit, poradit. Dusledek zazehnan, ale pricina stale nevyjasnena. Mechanik, dokonale znaly motoru na 4 kolech, nikoliv vsak motorek, se vrha do pruzkumu a logickou dedukci prichazi na to, ze si klikova skrin jaksi nema kam odfouknout. Provedeme tedy demontaz vzduchoveho filtru a test pomoci rucni pumpicky na matraci. Neni tam zcela videt takze jde dolu dvojsedlo i nadrz. Uz toho moc nezbyva... Nahle je spatren Pan problem. Je jim hadice zlomena do praveho vinglu, do ktere skrin marne tlacila svuj pretlak. Takze demontovat ERG ventil vcetne tech serepeticek navic byl urcite dobry napad, ale tohle se mi proste nepovedlo. Sypu si na hlavu dalsi z popelnic a uz se reze, omotava, zajistuje a montuje zpet.
Vypusteny olej je novy, takze ho vracim zpet. Ne vsechen, cca 0,5 litru zbyva a presto je hladina oleje na horni rysce. Ze bych ho prelil i napodruhe? To nedava smysl uz proto, ze jsem tolik oleje ani nemel. No ale uz o sobe vazne zacinam pochybovat a to menim olej kazdy rok...Asi starnu
Druhy den probehne ostry test, 100km vcetne jizdy 20km po dalnici rychlosti o malo vice nez je tolerovano PCR. Motorka slape jako zamlada, nikde nic netece, nikde nic nekape.
Zustava tedy otazka puvodni, kam ten olej zmizel po navratu z Francie? Vyfuky jsou stale ciste a bez oleje, motorka nekouri...
Pouceni - kazdy mame sve limity, moje jsou jasne - priste se na to vyser kamarade a sver svoji lasku nekomu kdo tomu rozumi lepe. Jenze ja jsem hrozne zarlivej a nikomu ji nechci pujcit Budu se muset priste prekonat. Viktorko, omlouvam se ti a bud se mnou jeste par let, ty moje spolehliva krasko (minimalne nez nasetrim na tu Glajdu :-)))
Diky vsem, kdo tenhle pisemny vyron docetli az sem. Jeste se chystam zmerit tlaky, snad to bude ok.
PS: pokud by to nekoho zajimalo, fotky z opravy jsou tady FOTKY
Kdyby nefungoval odkaz tak [photos.app.goo.gl]
Cus Furat
Žádný problém by nás neměl svazovat, protože problém, který je řešitelný, je snadno řešitelný a problém který není řešitelný nemá smysl řešit.