zpět na hlavní stránku K1400 |
Cau panove,
po letech bezchybne sluzby a 63.000 najetych km jsem u sve plechove lasky (Honda VTX 1300S r.v.2006) zjistil, ze zacala chlastat. To by mi normalne nevadilo a pridal bych se, ale ona zacala chlastat olej.
Olej menim kazdy rok, stejne tak letos, pred jizdou do Francie kde jsem najel cca 4500km. Po par tydnech jsem mel zase volno, nastartoval masu a blika na me cervena kontrolka oleje. Tak jsem dolil 0,5l co jsem mel v garazi, kontrolka zhasla, nicmene hladina oleje nedosahla ani na dolni okraj merky. Dojel jsem na nejblizsi pumpu, koupil litr oleje, dolil a porad nic! Tak jsem koupil druhy litr a po malych douscich a prubezne kontrole jsme ho tam nakonec nalil cely, abych dosahl hladiny mezi ryskama. Na posledni jizde dostala motka zabrat (vedro/dalnice) a uz neni nejmladsi, tak jsem si rikal, ok je to mozny. Nicmene 2,5l to je dost ne? Olejova napln ma 3,5l pri vymene a 3,8l pri suchym motoru.
Dojel jsem do prace, pak nejaky courani, no od doliti jsem najel max 300km. Pak jdu menit predni pneu a pri te prilezitosti jsem motku na par minut natocil, nechal par minut vypnutou a zmeril olej. Musel jsem dolit dalsi LITR oleje. Ceka me ted jizda do Chorvatska a zpet cca 3000km a mam trochu obavy, ze masa neni uplne ok.
Zkontroloval jsem jestli netece treba pres spatne dotazeny filtr. Nic, na spodku uplne sucho. Kouknul jsem po sundani vzduch filtru zbezne do karbecu, vse jako vzdy ok. Koukal jsem jestli to nekde neni zacakany od oleje, nic, motka cista jak cerstve olizany psi koule.
Tusite nekdo co by to mohlo byt? Praskle pistni krouzky? Motka jede jak vino, porad stejne bez problemu. Diky predem za pripadne rady a pomoc!
Furat
Cus Furat
Žádný problém by nás neměl svazovat, protože problém, který je řešitelný, je snadno řešitelný a problém který není řešitelný nemá smysl řešit.