zpět na hlavní stránku K1400 |
Zdravím vespolek, nedávno jsem se stal majitelem VS 1400 a s příchodem zimy začínám mít obavy jestli to pro mne nebude docela velké sousto . Nikdy před tím jsem motorku neměl a tak to bude premiéra. No článek, co zde je mám přečtený snad již 5x, nicméně pár věcí mi pořád vrtá hlavou, a tak jsem se chtěl zeptat:
1. Když vytáhnu baterii, bude stačit když ji dobiji tak 1x za měsíc a hlavně potom na jaře? (nechce se mi investovat do nabíječky, přeci jen pořád studuji a tak bych si od někoho půjčil)
2. Vzduchové filtry (ty dva po stranách pod sedadlem, bo je jich snad víc?) mám ty molitanové, no jak je vyperu, mají se před opětovným osazením na jaře naolejovat, může to být silikonový olej? Nebo je mám potřít motorovým olejem, třeba tou polosyntetikou 10W-40? Bo je to nějaký speciální olej?
3. Nádrž samozřejmě plnou a do ní cca 150 ml velaflobinu. Jen teda nemám moc páru, jak na jaře provést nějaké to odkalení, či co ... No co motorku mám tankuju jen Vervu 100, tak to by snad na jaře nemuselo být snad ani tolik potřeba ne?
4. A to mi asi dělá největší problém, jak se píše, že nalít trochu oleje do těch válců, je to opravdu nutné. Jde o to, že jsem rád, že se dostanu ke svíčkám a tak nějak mám představu jak je vyměnit, ale jak lézt někde k válcům a ještě tam nějak dávkovat olej nebo co ... říkal jsem si, že jestli to má být především kvůli konzervaci, nemusela by to u mne být až tak podstatná věc ... motorku mám v garáži, která je nevytápěná (což pokud jsem pochopil dobře je lepší) a společnost ji tam dělají jen horská kola, co s ní rovněž zimují ... Jinak žádné staré svíčky jak se píše v článku nemám, tož jsem si říkal, že s nimi nic dělat nebudu a na jaře tam dám prostě nové ... šak stojí pár korun.
Předem díky za veškeré postřehy