zpět na hlavní stránku K1400 |
Ahoj Durdis, bohužel ke škodě vlastní, většina lidí má odpor ke všemu neobvyklému (nechci říkat novému, protože to v zahraničí nové není), moje firma montovala LPG do vozidel, včetně revizí a záznamu do TP, před 22 lety. Postavil a provozoval jsem v Praze čerpací stanici na LPG. Zájem byl značný, především u taxikářů, podnikatelů, autoškol a špeditérů. Protože najížděli kolem 100 tisíc km ročně. Ty rychle pochopili, především ekonomiku.
Ale mnoho běžných lidí, přesvědčovalo sama sebe, že to je špatné.
Lidi si často myslí, že LPG je plyn. Vážení, je to čirá tekutina, která je v tekutém stavu přiváděna do regulátoru tlaku a odpařovače, který je ohříván chladící kapalinou agregátu motoru, o teplotě 80 - 100 stupňů a teprve je v plynném stavu dodáván do sání motoru. U některých technologií, je v tekutém stavu vstřikován přímo do spalovacího prostoru motoru. Oktanové číslo LPG je 100. Díky tomu je motor pružnější a nemá tendenci klepat ani při podtočení.
Protože při spalování vzniká podstatně méně uhlíku, tedy olej není znečišťován karbonem, proto je možné motorový olej měnit po cca. 50.000km ! Někdy i více. Nejlépe je změřit obsah uhlíku v oleji a měnit jej podle skutečné potřeby a ne podle km. Při správném nastavení, není třeba startovat na benzín ani v zimě.
Je třeba si uvědomit, že benzín se do spalovacího prostoru motoru, také dostává v plynném stavu, tedy u karburátorových motorů a u zahřátého motoru.
Je pravdou, některým to jezdilo špatně, ale díky neodborné montáži, špatně zvoleným komponentům, nebo špatnému seřízení. Případně zvolené nevhodné zapalovací svíčky.
Dokonce některé automobilky nechtějí dovolit u vozidel v záruce, montáž LPG nebo CNG. Důvod je pouze zisk automobilek.
Automobilky mají z aut dva zisky. První při prodeji a druhý podíl na prodeji PHM. Pokud mají své akcie v ropném průmyslu, benzin nafta, tak podporují tyto média.
Pokud mají akcie v plynárenském průmyslu, tak podporují provoz vozidel na LPG a CNG.
Proto některé auta mají rovnou hlavní pohon z výroby na LPG či CNG.
A nyní přichází u nás zase ,,novinka" ethanol E85. Je to 15% naturalu 95 a 85% lihu.Oktanové číslo je 106.
Pokud má někdo špatné zkušenosti, tak jen proto,že není přidána jednotka ethanol box.
V USA dávno jezdí na čistý líh.
Mnoho lidí zavrhuje také tepelné čerpadlo, solární ohřev a tvrdí že v kotli musí hořet plamen.
Doma užíváme jak tepelné čerpadlo i solární zařízení. Naprostá spokojenost, tepla dost, horké vody také a přebytek jde do bazénu.
Nikdo nikomu nic nenutí, ale škoda nevyužít možností, které jsou.
Ještě malá poznámka.
Často se stávalo u služebních vozidel, že zaměstnanci provoz vozidel na LPG a CNG, různě sabotovali a pomlouvali. Důvod byl jednoduchý, LPG a CNG neukradneš a neodneseš v kanystru do soukromého vozidla.
Téma | Prohlédnuto | Napsal | Poslal |
---|---|---|---|
Ethanol 85 | 3764 | Durdis | 22.08.2010 13:38 |
Re: Ethanol 85 | 1337 | dědek58 | 22.08.2010 13:57 |
Re: Ethanol 85 | 1128 | charlie | 22.08.2010 15:23 |
Re: Ethanol 85 | 1136 | Pavliiis | 22.08.2010 19:44 |
Re: Ethanol 85 | 1088 | Durdis | 23.08.2010 20:25 |
Re: Ethanol 85 | 864 | bystřické | 30.08.2010 23:28 |
Re: Ethanol 85 | 940 | Naki | 03.09.2010 08:56 |
Re: Ethanol 85 | 1008 | Durdis | 03.09.2010 18:16 |
Re: Ethanol 85 | 872 | Lišák | 06.09.2010 17:42 |
Re: Ethanol 85 | 709 | charlie | 07.09.2010 11:51 |
Re: Ethanol 85 | 694 | Roma z B | 07.09.2010 19:31 |
Re: Ethanol 85 | 583 | Lišák | 08.09.2010 20:37 |
Re: Ethanol 85 | 695 | Petr | 08.09.2010 21:40 |
Re: Ethanol 85 | 644 | Hugo | 09.09.2010 09:29 |
Re: Ethanol 85 | 569 | Lišák | 10.09.2010 17:04 |
Re: Ethanol 85 | 645 | Nodzi | 14.09.2010 07:08 |
Re: Ethanol 85 | 632 | Kubrt | 14.09.2010 11:01 |
Re: Ethanol 85 | 1058 | Kapitán | 22.10.2011 19:44 |
Re: Ethanol 85 | 597 | KLDR | 22.10.2011 21:12 |
Re: Ethanol 85 | 545 | Kapitán | 22.10.2011 21:49 |
Re: Ethanol 85 | 573 | KLDR | 22.10.2011 22:16 |
Re: Ethanol 85 | 489 | Kapitán | 23.10.2011 00:21 |
Re: Ethanol 85 | 587 | charlie | 23.10.2011 08:53 |
Re: Ethanol 85 | 466 | Kapitán | 23.10.2011 11:10 |
Re: Ethanol 85 | 529 | KLDR | 23.10.2011 13:56 |
Re: Ethanol 85 | 474 | charlie | 23.10.2011 15:25 |
Re: Ethanol 85 | 530 | Kapitán | 23.10.2011 20:46 |
Re: Ethanol 85 | 799 | Lišák | 23.10.2011 21:40 |
Re: Ethanol 85 | 409 | KLDR | 23.10.2011 22:01 |
Re: Ethanol 85 | 472 | Kapitán | 23.10.2011 23:08 |
Re: Ethanol 85 | 397 | horman | 24.10.2011 14:34 |
Re: Ethanol 85 | 495 | Lišák | 24.10.2011 17:05 |
Re: Ethanol 85 | 516 | Kapitán | 24.10.2011 21:37 |
Re: Ethanol 85 | 645 | Scorpion_69 | 25.10.2011 07:33 |
Re: Ethanol 85 | 401 | Kapitán | 25.10.2011 10:22 |
Re: Ethanol 85 | 438 | Scorpion_69 | 25.10.2011 13:26 |
Re: Ethanol 85 | 371 | Durdis | 26.10.2011 21:50 |
Re: Ethanol 85 | 392 | Kapitán | 26.10.2011 22:34 |
Re: Ethanol 85 | 462 | Durdis | 14.11.2011 22:24 |
Re: Ethanol 85 | 466 | Horachlap | 15.11.2011 01:33 |
Re: Ethanol 85 | 430 | horman | 15.11.2011 18:47 |
Re: Ethanol 85 | 430 | Kapitán | 15.11.2011 18:27 |
Re: Ethanol 85 | 415 | Halbi | 15.11.2011 18:44 |
Re: Ethanol 85 | 511 | KLDR | 15.11.2011 20:06 |
Re: Ethanol 85 | 629 | libra-mira | 15.11.2011 07:31 |