Bodový systém

05.09.2013

 

   Bodový systém byl zaveden novelou zákona č. 361/2000 Sb. (zákon o provozu na pozemních komunikacích) od 1.7.2006, tedy před sedmi lety. Přes tak dlouhou dobu stále ještě koluje mezi řidiči spousta fám, nejasností, omylů i vyložených nepravd. A protože to je téma, které se nás všech týká, pokusím se uvést je na pravou míru a přidat pár postřehů z praxe.

 

-  „sebrali mi body“ - body se nesbírají, ale naopak přidělují. Každý začínáme na nule a podle toho, jak moc na silnici zlobíme, jsou nám přidělovány body až do výše 12 bodů.

 

- „policajt mi sebral body“ - jak už víme, nesebral, ale ani nepřidělil. Body totiž nepřiděluje Policie, ale úřad, pod který spadám dle místa svého bydliště (Městský úřad, Magistrát), tzn. tam, kam si chodím vyměnit řidič. průkaz.

-   „někde mě asi párkrát vyfotili, nevím, jestli za to mám nějaké body“   -   nemám, body se totiž přidělují na základě pravomocně vyřešeného přestupku (popř. trestného činu). To znamená, že :

      a) přímo na místě mě zastaví Policie a přestupek se mnou vyřeší, a to jedním ze tří způsobů :

  1. přestupek uznám a mám peníze, takže zaplatím a dostanu blok na pokutu – vyřešeno;
  2. přestupek uznám, ale peníze u sebe nemám – dostanu blok na pokutu na místě nezaplacenou a složenku – vyřešeno (bez ohledu na to, že si to pak třeba rozmyslím a složenku neuhradím – budou to po mně vymáhat);
  3. nesouhlasím s přestupkem nebo s výší pokuty – bude se mnou sepsáno oznámení o přestupku a to je pak postoupeno k řešení správnímu orgánu. Ten to se mnou vyřeší a teprve na základě jeho pravomocného rozhodnutí jsou mi přiděleny body.

      b) v případě, že přestupek je pouze zdokumentován a není jasné, kdo vozidlo řídil (a nemusí jít jen o měření rychlosti), je dotazem na centrální registr vozidel ztotožněn provozovatel vozidla a ten má pak dvě možnosti :              

  1.

buď zaplatí pokutu za to, že (jednoduše řečeno) s jeho vozidlem byl spáchán přestupek (a potom si to doma vyřídí s tím, komu vozidlo půjčil :-) )    -  za to body nejsou

  2. práskne řidiče, se kterým je potom vedeno správní řízení

   Policie ČR, Městská policie, správní orgán, soud (prostě ten orgán, který přestupek nebo trestný čin projednal) poté pošle oznámení o tomto skutku na místně příslušný registr řidičů, který provede záznam do karty řidiče a přidělí body.

   Nemůže se tedy stát, abych měl nějaké body a nevěděl o tom. VŽDY MUSÍ přidělení bodů předcházet pravomocné projednání přestupku s konkrétním pachatelem (ovšem jiná situace je, pokud to se mnou třeba i někdo projednal, ale já jsem na to už zapomněl :-) ).

-   „nikdo mi neřekl, že mám nějaké body“   -   nikdo mi to říkat nebude. Úřad nemá povinnost (a ani nemůže) každému psát, že mu přidělil nějaký ten bodík. Vyrozumí mě až tehdy, když jsem nasbíral 12 bodů (to už ale společně s výzvou k odevzdání řidičáku). Pokud si nejsem jistý, jak na tom jsem, zajdu se zeptat na svůj úřad nebo na kteroukoli pobočku Czech Pointu (na poštách).

-   „jak to, že mám body, když mi policajt řekl, že to uděláme jen za pokutu a bez bodů“   -   bohužel, stává se to. Policista, abych tak řekl „k oboustranné spokojenosti“ (on je spokojený, že se se mnou nemusí hádat a já jsem spokojený, že to bude bez bodů) to vyřeší na místě tak, že řekne výše uvedené. A pak v teple kanceláře napíše a pošle oznámení o přestupku na příslušný úřad. Vím, není to fér. Ale on přece nelhal :-) Vždyť on žádné body nepřidělil. Jen zamlčel, že ty body přidělí úřad na základě jeho oznámení. Tož tak.

   Spáchal-li jsem více přestupků (samozřejmě se pořád bavíme o bodovaných přestupcích), tak pokud jsou projednány ve společném řízení, je mi zaznamenán počet bodů stanovených pro nejzávažnější z nich. Pokud jsou projednány zvlášť, i body jsou mi zaznamenány zvlášť.

   Pokud už jsem takový šikula, že jsem nasbíral 12 bodů, tak ode dne, kdy je v právní moci rozhodnutí o přestupku nebo trestném činu, na jehož základě jsem dosáhl 12 bodů, mne čeká 12 měsíců bez řidičáku. A POZOR, na rozdíl od situace, kdy je mi uložena sankce (ukládá správní orgán)  nebo trest (ukládá soud)  ZŘMV (zákaz řízení motorových vozidel), zde NELZE po uplynutí poloviny požádat o prominutí zbytku. Musím si to odkroutit celé.   

   Po obdržení oznámení o dosažení 12 bodů mám ještě možnost podat námitky proti provedení záznamu bodů, ale musím to stihnout do 5 pracovních dnů, jinak musím ŘP odevzdat, protože jsem přišel o řidičské oprávnění. Pokud jsem to stihl, lhůta pro odevzdání ŘP se přerušuje do doby, než bude pravomocně o mých námitkách rozhodnuto. Mám sice 12 bodů, ale v tomto případě můžu zatím jezdit dál,  řidičské oprávnění nemám blokováno, protože o námitkách nebylo ještě rozhodnuto. Nedělejte si ale plané naděje, v řízení o námitkách už nemůžete sporovat dřívější pravomocně ukončené přestupky, to úřadu nepřísluší. Můžete max. namítat, že vám byl přidělen k danému přestupku nesprávný počet bodů atd., ale to nestává, protože body jsou přidělovány automaticky počítačem na základě právní kvalifikace přestupku. Takže pokud podáte námitky, většinou si stejně moc nepomůžete, jen tu dobu bez řidičáku budete tlačit před sebou.

Po uplynutí 12 měsíců MUSÍM POŽÁDAT O VRÁCENÍ řidičského oprávnění. K tomu musím doložit :

-          doklad o přezkoušení z odborné způsobilosti (prostě se musím nechat prostřednictvím nějaké autoškoly na nějakém úřadu přezkoušet – testy, jízdy). A pozor, jízdy budu dělat na každém vozidle, jehož skupinu chci vrátit. Pokud mám vše od motorky po autobus, se vším budu dělat znovu zkoušku z jízdy  (a taky to vše pěkně zaplatím).

-          posudek o zdravotní způsobilosti včetně dopravně psychologického vyšetření.

(zde malá vsuvka ohledně přezkoušení z jízd – asi si všichni říkáte: jízdy by neměl být problém, vždyť jezdím spoustu let. Jenže pozor, tady se to bude hodnotit jako v autoškole, tzn. nejenom to, jak vozidlo ovládám, ale taky to, zda jezdím podle předpisů. Tedy že v obci se jezdí DO 50, nikoli 53, že na přechodu se nesmí předjíždět – a to ani cyklistu, že při odbočování doleva v jednosměrce si najíždím do levé poloviny vozovky, že na STOPce se stojí, nikoli skoro stojí  atd. Věřte, že i mnoho profíků s tím má problém)

¨  Pokud bych náhodou chtěl být filuta, při výzvě k odevzdání ŘP bych jej neodevzdal a po roce klidně začal jezdit bez zkoušek a zdravotního posudku (vždyť rok jsem si odkroutil, tak „vo co de“, že), tak POZOR. Když jsem si nepožádal o vrácení řidičského oprávnění, logicky jej tedy nemám a pokud si mě (třeba i po několika letech!) nějaký policajt prolustruje, mám smůlu. Dopustil jsem se totiž buď přestupku řízení bez řidičského oprávnění, nebo (to podle posouzení konkrétního státního zástupce) již nikoli přestupku, ale trestného činu maření výkonu úředního rozhodnutí (protože jsem vykonával činnost, pro niž jsem pozbyl oprávnění), za což mi může být (v obou případech) uloženo několik let ZŘMV a k tomu většinou pokuta několik desítek tisíc Kč (nebo u soudu několik set hodin obecně prospěšných prací, a navíc -  samozřejmě mám záznam v trestním rejstříku).

   Zde je možná na místě vysvětlit rozdíl mezi řidičským oprávněním a řidičským průkazem. Jednoduše řečeno, řidičské oprávnění je právo něco dělat – v tomto případě řídit motorové vozidlo. Řidičský průkaz je pouze dokladem o tomto právu. Jestliže jsem tedy přišel o řidičské oprávnění, řídit nesmím, i když řidičský průkaz mám v kapse.

   Body se dají taky odečítat, a to dvěma způsoby :

1. pokud vydržím být na silnici hodný 12 po sobě následujících měsíců, odečtou se mi 4 body, za dalších 12 měsíců další 4 body a za dalších 12 měsíců případný zbytek. Musím to ale vydržet celých těch 12 měsíců, pokud jsem něco spáchal např. 10. ledna  a příští rok zase něco 9. ledna, nic se mi neodečte. Takhle může dojít (a dochází) k tomu, že někdo (i když něco spáchá jen jednou za rok) postupně během pěti let nasbíral 12 bodů a musí odevzdat ŘP.
2.

zúčastním se školení bezpečné jízdy ve specializovaném středisku. Když přinesu na úřad potvrzení o tomto školení (nesmí být starší než 1 měsíc od podání žádosti oodečet bodů), budou mi odečteny 3 body. Ale zase POZOR. Na tohle školení mne nevezmou, pokud mám již více než 10 bodů nebo mám nějaký 6ti nebo 7mi bodový přestupek. A můžu se tohoto školení zúčastnit pouze jednou za kalendářní rok, což ale na druhou stranu znamená, že tam klidně můžu v prosinci a v lednu zase, takže když mi teče do bot, můžu se během dvou měsíců zbavit 6ti bodů (a pokud jsem byl zároveň i hodný těch 12 měsíců, tak se zbavím dalších 4 bodů).

   Další důležité upozornění: po dobu výkonu ZŘMV doba pro odečet bodů neběží. Co to znamená? Může se stát, že jsem postupně nasbíral třeba 10 bodů. Pak ale spáchám něco, za co mi je uložen ZŘMV, dejme tomu na dva roky, a zároveň to není bodovaný skutek (protože to bych se dostal na těch 12 bodů). Fajn, po půlce ZŘMV si požádám o prominutí zbytku, a když je mi vyhověno, mám po roce řidičák zpátky. A opět POZOR! Protože po dobu výkonu ZŘMV doba pro odečet bodů neběží, znamená to ale, že v registru mám pořád těch 10 bodů! Potom stačí nějaký drobný přestupek za dva body (třeba rychlost 56 v obci, že, motorkáři :-) -  kdo z nás si může být absolutně jistý, že jej nespáchá?) a jsem znovu na rok bez řidičáku, tentokrát bez možnosti odpuštění na půlce!

   Samozřejmě předpokládám, že se pravidelně vzděláváte :-) a následující je jen nošením dříví do lesa, tak jen pro doplnění tématu přikládám tabulku bodovaných přestupků:

Porušení předpisů o provozu na pozemních komunikacích  | Počet bodů |

 7 bodů

řízení vozidla bezprostředně po požití alkoholického nápoje nebo v takové době po jeho požití, po kterou je řidič ještě pod vlivem alkoholu, je-li zjištěný obsah alkoholu u řidiče vyšší než 0,3 promile, nebo  řízení vozidla bezprostředně po užití jiné návykové látky nebo v takové době po užití jiné návykové látky, po kterou je řidič ještě pod jejím vlivem   

 7 bodů

odmítnutí řidiče podrobit se vyšetření podle jiného právního předpisu ke zjištění, zda není ovlivněn alkoholem nebo jinou návykovou látkou 

 7 bodů

způsobení dopravní nehody porušením povinnosti řidiče, při které došlo k usmrcení nebo k těžké újmě na zdraví jiné osoby  

 7 bodů

neprodlené nezastavení vozidla účastníka dopravní nehody nebo nedovolené opuštění místa dopravní nehody nebo neprodlené nevrácení se na místo dopravní nehody po poskytnutí nebo přivolání pomoci         

 7 bodů

při jízdě na dálnici nebo silnici pro motorová vozidla otáčení se nebo jízda v protisměru nebo couvání v místě, kde to není dovoleno 

 7 bodů vjíždění na železniční přejezd v případech, ve kterých je to zakázáno
 7 bodů

neposkytnutí účinné pomoci (první pomoc a přivolání záchranných složek) účastníkem silničního provozu, který není účastníkem dopravní nehody při nehodě s evidentním poškozením zdraví nebo ohrožením života 

 7 bodů

předjíždění vozidla v případech, ve kterých je to zákonem zakázáno

 7 bodů řízení motorového vozidla řidičem, kterému byl zadržen řidičský
5 bodů

řízení vozidla, které je technicky nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikacích tak závažným způsobem, že bezprostředně ohrožuje ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích 

5 bodů překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o 40 km.h-1 a více v obci nebo o 50 km.h-1 a více mimo obec
5 bodů

nezastavení vozidla na signál, který přikazuje řidiči zastavit vozidlo, nebo nezastavení vozidla na pokyn "Stůj" daný při řízení provozu na pozemních komunikacích osobou oprávněnou k řízení tohoto provozu 

5 bodů ohrožení jiného řidiče při přejíždění s vozidlem z jednoho jízdního pruhu do druhého
5 bodů

ohrožení chodce přecházejícího pozemní komunikaci při odbočování s vozidlem na místo ležící mimo pozemní komunikaci, při vjíždění na pozemní komunikaci nebo při otáčení a couvání 

4 body

při řízení vozidla ohrožení chodce na přechodu a neumožnění nerušeného a bezpečného přejití vozovky

4 body nedání přednosti v jízdě v případech, ve kterých je řidič povinen dát přednost v jízdě
4 body

překročení maximální doby řízení vozidla nebo nedodržení minimální doby odpočinku o 20 % a více nebo nedodržení bezpečnostní přestávky o 33 % a více podle jiných právních předpisů

4 body

řízení motorového vozidla bez držení příslušné skupiny nebo podskupiny řidičského oprávnění

4 body

porušení povinnosti použít dětskou autosedačku nebo bezpečnostní pás při přepravě dětí podle § 6

3 body

překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o 20 km.h-1 a více v obci nebo o 30 km.h-1 a více mimo obec

3 body nezastavení vozidla před přechodem pro chodce v případech, kdy je řidič povinen tak učinit
3 body

překročení povolených hodnot stanovených jiným právním předpisem při kontrolním vážení vozidla podle jiného právního předpisu

3 body

řízení motorového vozidla bez držení platného osvědčení profesní způsobilosti řidiče

3 body porušení povinnosti být za jízdy připoután bezpečnostním pásem nebo užít ochrannou přílbu
2 body neoznačení překážky provozu na pozemních komunikacích, kterou řidič způsobil
2 body

překročení nejvyšší dovolené rychlosti stanovené zákonem nebo dopravní značkou o více než 5km.h-1 a méně než 20 km.h-1 v obci nebo o více než 10 km.h-1 a méně než 30 km.h-1 mimo obec

2 body

držení telefonního přístroje nebo jiného hovorového nebo záznamového zařízení v ruce nebo jiným způsobem při řízení vozidla 

   A když si, vzhledem k výše uvedenému, uvědomíme, že např.: 

   Řidič nesmí předjíždět (nikoho, tedy ani cyklistu!) - na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a bezprostředně před nimi, a že mi za to hrozí 7 bodů !  Brr!

   Takže už dost, už vidím ty vyděšené obličeje. Nebylo cílem tohoto článku  vyvolat takové zděšení. Jen jsem chtěl upozornit na mnohé, leckdy netušené souvislosti. Vím, že to asi nebylo tak zábavné čtení jako o nové máše nebo o nějakém pěkném výletu. Je to jen suchá úředničina. Nechci hodnotit bodový systém jako takový, jestli pro nebo proti. Prostě je tu jako kterákoli jiná součást naší legislativy a musíme se s ním nějak vyrovnat.

   Pokud čtení článku byl ztracený čas – omlouvám se. Pokud někomu článek přinesl alespoň trochu nových informací, splnil svůj účel.

   Ahoj v sedlech

  Zdendam

Foto  : Internet

Spojení na autora článku :

Zpět do sekce : nezařazené

 
     

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/zivot/2013/bodovy/system.php:100) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/zivot/2013/bodovy/system.php:100) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Medved (praha4.net) 05.09.2013 09:54
"Nechci hodnotit bodový systém jako takový, jestli pro nebo proti. Prostě je tu jako kterákoli jiná součást naší legislativy a musíme se s ním nějak vyrovnat." To je presne ten postoj, ktery umoznuje ruznym Humlum a jim na ruku jdoucim smejdum, ohybat si pravo a cpat do zakonu svoje zkurvene praseciny a s pokrikem: "Nam jde o bezpecnost" si do kapes cpat prachy za pokuty z automatickeho mereni a kamer. Proti bodovemu systemu a podobnym zhovadilostem je naopak treba bojovat vsemi prostredky. A aby nedoslo k mylce - ja mam bodove konto ciste, za celou dobu platnosti tehle zkurvenosti jsem obdrzel 2 body za 63 na sedmdesatce, kterou pres noc zrusili a rano v pet(!) tam merili :-).
Zdendam (rychnov-city.cz) 05.09.2013 10:34
Medvede promiň, ale necítím se být šmejdem jdoucím na ruku Humlovi. Právo si neohýbám. Ten systém fakt nehájím, taky se spoustou věcí nesouhlasím. Ale protože o tom trochu něco vím, chtěl jsem upozornit na různá úskalí, která ten systém má. To je vše. A pokud jsi získal za celou dobu jen 2 body - budiž ti to jen ke cti :-)
Vlk (vivo.cz) 05.09.2013 15:14
Mimochodem když o tom tolik víš nemáš náhodou i znalost kdo to vymyslel,jak se jmenuje a kde teď momentálně bydlí?
Medved (praha4.net) 06.09.2013 13:44
Zdendam>nepisu nic o tom, ze jsi smejdem jdoucim na ruku Humlovi. Jenom pisu o te vete, kterou jsi cely bodovy system zhodnotil, ze je to "... presne ten postoj ktery umoznuje ruznym Humlum ...". Pokud se spoustou veci nesouhlasis, je treba o nich psat a ne to shrnout do vety ze: musíme se s ním nějak vyrovnat". To je proste spatne a pokud se k tomu takhle budou stavet vsichni, tak si Huml priste muze vymyslet a prosadit do zakona ze na moptorkach se smi jezdit jenom kazde osme utery v mesici od 16:00 do 16:10. A vsichni rekneme: "Prostě je ten zakon tu jako kterákoli jiná součást naší legislativy a musíme se s ním nějak vyrovnat." ;-).
Kodiak (rionet.cz) 06.09.2013 16:32
Ahoj,chtěl bych od tebe radu ,jestli můžeš,můj tel.777726639.prozvoň ,zavolám.Díky
Miloš (chello.sk) 07.09.2013 01:21
nechcem sa do toho nejak montovat ale robit znova kazdu skupinu zvlast je blbost kedze mam napr. skupinu D co je najvyssia skupina vo VP ktora opravnuje viest vsetky ostatne vozidla okrem A staci mi urobit skusky iba na tuto skupinu a rovnako aj na skupinu A tu najvyssiu pretoze ta tiez opravnuje na vedenie vsetkych podskupin nastastie u nas ziaden blby bodovy system nemame a ani po odpbrati VP nemusi ist nikto na preskusavanie
Miloš (chello.sk) 07.09.2013 01:24
poznamky typu (:taky to tak tam u vas vypada podle toho )si mozete odpustit u vas to vyzera uplne rovnako :-D
pepeem (tmcz.cz) 07.09.2013 07:08
jj, je to boj, radeji jezdim po rakousku :-)
Kléma (tmcz.cz) 07.09.2013 09:32
A.C.A.B.
Zdendam (rychnov-city.cz) 10.09.2013 10:13
pro Miloše: že u vás bodový systém nemáte, to ti můžeme jen závidět, ale neboj se, taky na vás třeba dojde :-) A k těm skupinám: samozřejmě jsem to v článku trochu zjednodušil, aby se to vůbec dalo číst, takže když máš třeba sk. A (nejvyšší motorka) nemusíš pro vrácení řidič. oprávnění potom dělat zkoušku na sk. AM,A1,A2, protože ta sk. A to v sobě zahrnuje. Rovněž tak sk. C zahrnuje i C1, sk. D zahrnuje D1 apod. Není ale pravda, že se sk. D můžeš řídit všechno, protože to je nejvyšší skupina. Je to skupina jako kterákoli jiná. Dřív jsi musel řidičák rozšiřovat postupně, teď můžeš dělat z B rovnou D. Můžeš mít potom třeba jen A,B,D. V tom případě nemůžeš ale řídit C, to D tě k tomu neopravňuje. A pokud máš A,B,C,D, budeš při vrácení oprávnění na všem jezdit :-( Jak to je u vás, to ale nevím.
Jim (poruba.net) 10.09.2013 12:05
kdysi byl "amatér", pak po něm sk.A,B,M a "céčko", což zahrnovalo skupiny amatér s náklaďákem - sk.C, když se dělalo déčko - autobus, tak v tom bylo automaticky céčko i amatér, pak to rozdělili do skupin A,B,C,D,E,M,T a ke každé skupině dávali automaticky M, i když se M dalo dělat extra, vím to, bo jsem ho v 15-ti měl, jak je to dnes přesně nevím, já jsem jenom amatér
Zdendam (rychnov-city.cz) 10.09.2013 13:45
pro Medveda: "Pokud se spoustou veci nesouhlasis, je treba o nich psat a ne to shrnout do vety ze: musíme se s ním nějak vyrovnat". To je proste spatne." Jen na vysvětlenou: když se připravuje novela nějakého zákona z dané oblasti, občas dostaneme (ne vždycky, ale občas ano) přípravnou verzi k připomínkování. Tak nad tím sedíme, přemýšlíme, co by se dalo udělat lépe a říkáme si, konečně taky někdo chce vyslyšet hlas lidí, co s tím v praxi dělají. Potom čteme věcný záměr (něco jako pracovní návrh)Ministerstva dopravy a super, spousta věcí se povedla prosadit. Přece jen na Ministerstvu pár odborníků sedí. Jenže ouha - zákony schvalují poslanci a senátoři. A v tom ja ta potíž. Když budou schvalovat zákon o atomové energii, nebudou se v tom šťourat. Protože ale auto v garáži a řidičák v kapse má z nich každý, má každý z nich pocit, že je odborníkem na oblast silniční dopravy. A tak se stane, že do dobře připraveného návrhu nacpou klidně 150 pozměňovacích návrhů, které to úplně překopou. Leckdy jdou na ruku různým zájmovým skupinám (Česká kancelář pojistitelů, školicí střediska, dopravní psychologové apod.). A pak se všichni divíme, jaký že to vznikl paskvil. A protože takhle se to děje pravidelně a celá léta, tak odtud asi pramenila ta moje mírná rezignace, která tě tak naštvala. Tak asi tak.
Medved (praha4.net) 11.09.2013 16:05
Zdendam> to je mi samozrejme jasne - myslim to, s temi "odborniky" v parlamentu. A prave proto si myslim, ze je treba nerezignovat a podobnym zmrdum slapat na kuri oka jak jenom to jde. Na druhou stranu naprosto chapu, ze to cloveka po urcite dobe nutne musi otravit. Ale nemohl jsem si pomoci a musel jsem to napsat ;-).
thomas (tmcz.cz) 29.01.2014 13:06
plně souhlasím se Zdendamem,že se tu pozměnovací návrhy zákonů šijí na míru zajmovým skupinám.A to ve všech oblastech Pak si můžem bud jen stěžovat,nebo sepisovat petice ke každému návrhu zvlášt.demokracie :)) nevím proč bych měl dělat psychotesty,když jsem sám žádný přestupek nespáchal.pouze jsem se odmítl podrobit polcejní šikaně při odmítnutí dechové zkoušky z plezíru,když zákon říká,že policie nemůže bezdůvodně,tj.bez udání důvodu namátkově kontrolovat.kovbojové si tu taky dělají,co chtějí.obrana?žádná proti úřednímu mlejnu
Zdendam (rychnov-city.cz) 28.03.2014 12:18
Pro Thomase: sorry, ale v tom s tebou nesouhlasím. Přestupek jsi spáchal právě tím, že jsi odmítl dechovou zkoušku, které jsi povinen se podrobit. A ať už si o policajtech jinak myslím cokoli, dechových zkoušek ať dělají co nejvíc. Nestojím o to, aby se do mě nebo do někoho z mých blízkých trefil někdo, kdo má pár promile pod kůží. A nemáš pravdu v tom, že by zákon říkal, že policie nemůže kontrolovat namátkově. V zákoně (č. 361/2000, § 5) je uvedeno, že: "řidič je povinen podrobit se na výzvu policisty (vojenského policisty, strážníka ...) vyšetření, zda není ovlivněn alkoholem nebo jinou návykovou látkou". Chlast nebo fet na silnici opravdu nepatří.
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser