Moje milovaná Máša Vulkánová

 

   Jedná se tedy o KAWASAKI VN 1600 classic.Tento CRUISER váží s prázdnou nádrží 307 kg.

   Technické parametry:

 

Vrtání x zdvih (mm)   102 x 95   Zdvihový objem (cm3)   1.552   Kompresní poměr   9,0 : 1   Max. výkon (k/ot./min)   67 / 4.700   Točivý moment (Nm/ot./min)   127 / 2.700   Plnění válců / průměr škrtící klapky   vstřikování / 36mm 2x klapka   Typ motoru   V - twin   Počet dob   4   Chlazení   kapalina / vzduch   Rozvod /počet ventilů   SOHC / 8   Startér   E   Počet rychlostí   5   Sekundární převod   kardan   Délka / šířka / výška (mm)   2.505 / 1.040 / 990   Rozvor (mm)   1.680   Přední tlumiče teleskopické / zdvih (mm)   průměr 43 / 150   Zadní tlumič typ / zdvih (mm)   2jednotky 4x seřiditelné / 95   Přední pneumatika 130 / 90 16   Zadní pneumatika   170 / 70B 16. Přední brzda   2 x kotouč / 300 / 2 pístky. Zadní brzda : kotouč / 300 / 2 pístky

Výška sedla (mm)   680   Objem nádrže (litrů)   20   Suchá hmotnost (kg)   307   Max. rychlost (km/hod)   170km (z časopisů a recenzí) na  tachometru 220km   Barevné provedení pro rok 2006   Modrá stříbrné boky.  
Cena pro rok 2006   369.000,- Kč

   Jak to bylo:

   Když jsem se rozhodoval co koupit a zda mi vyhovuje styl CRUISER jelikož ještě donedávna jsem preferoval a  také se mi stále líbí styl CHOPPER. Ale jelikož mi dělá velice dobře stroj s velkou nádrží , litá kola, co největší pohodlí rozhodl právě takto . Samozřejmě jsem byl ovlivněn informacemi z internetu a časopisů. Když si vzpomenu na svou bejvalku také KAWASAKI VULCAN 700 ccm . Tak to je koloběžka oproti její mladší a větší kolegyni. Tím
nechci  hanit menší či lehčí motorky, každému přeci vyhovuje něco jiného.

   Po nákupu jsem ihned objednal padací rám který mi bude teprve montován. Hlavou bleskově lítají myšlenky jak to všecko upravím podle mého. Třeba když se podíváte na velikost držáku značky těžce AMERICKEJ styl. Je jako kráva a hyzdí motorku. Sedlo spolujezdce pro velkou pohodlnost se mi zdá příliš velké  a tak jsem ho sundal. Potěšilo mne jak perfektně to mají vyřešené stačí povolit jeden šroubeček potáhnout dozadu a sedlo je pryč. Líbí se mi to víc když je prdel motorky pořádně nízko. Jako  správný punťa jsem okukoval lak blatníku zda sedlo někde nepoškrábalo lak, je to velice šetrně provedené gumové podložky umělý držák, ale skutečnost je taková pokud budu šoupat sedlo sem sedlo tam tak lak se ošoupe. Pořídil jsem v obchodě přípravky rozpouštědlo a leštěnku CASTROL a plachtu v případě , že

budu čistit stroj a nebo až ho budu konzervovat.

   Hned v sobotu (druhý den po zakoupení) bylo moc krásně a tak jsem vyrazil na projížďku cca 60km a začal se sbližovat s mou Mášou. Pročtenej manuál až do konce. Před očima tabulku  rychlostí k dobrému zajetí. Jelikož Máše zapomněli výrobci udělat otáčkoměr. JEDNIČKA 20  DVOJKA 35  TROJKA 60 ČTYŘKA 80 PETKA MAX 100km/h. Máša stejně bublá v 60km/h na pětku. Zelené dočasné číslo hřeje v baťůžku kdyby nějaký aktivní policista chtěl zjišťovat původ motorky.

   Po jízdě jsem si připadal jako JOKER z filmu BATMAN , celou cestu jsem měl stupidní usměv který sem zakrýval pod kuklou. Docela mne překvapilo jak se řidiči zájmem koukají , přece jen Máša ještě není předělaná na to aby byla vyhezkaná J. Když jsem to valil asi 80km/h cítil jsem sluníčko jak mi praží do mé kožené bundy a cítil jarní vzduch,

zase se mně příroda dotýkala, to je ten pocit který zcela jistě zná každý z našeho stylu. Super pocity, vnímal jsem jak na zahrádce grillujou prasátka a vůně zanechala stopu v helmici ještě minutu. Do zatáček jsem jel velice pevně. Moje starší VULCANKA která je vyrobena  roku 1985 (USA ONLY) už nebyla tak pevná a vždy jsem cítil zadní kolo jak se chce podsmeknout , musím jí dát někdy také do pořádku. Ovšem když se vrátím k motoru je logické , že nemohu srovnávat 700cm a 1600cm ovšem stojí za zmínku říci můj osobní pocit. Nikdy jsem moc nechápal termín KLADIVO ovšem pak jsem pochopil , zatímco 700ccm řekněme velice rychle
bublala tak tohle (1600ccm)  těžko tonážní KLADIVO jen DUC DUC DUC velice ladně se zavřenými výfuky (EURONORMA je zákon). Pod zadkem je cítit těch 67 koní a síla krouťáku. Ale dodržuji rychlosti a jezdím jak tank, jak kamarád co má blackbird říká (zvyklej 200km/h fik fik praha 36minut), že za mnou se velice špatně jezdí, že bych měl začít řezat zatáčky. Ovšem já osobně se řídím vlastním rozumem a myšlenkou že není kam spěchat. Vlastním auto 3 litr a když vidím kolegy motorkáře s rukama v dlaních u přikopu jejich miláček jak já říkám ňáká ninža. Leží rozm..... na silnici jen proto, že buď nezvládli tu paní co se podívá do leva, pak doprava , pak si zařadí a vyráží do křižovatky , ale to už sou na jednom místě společně a motorkář bojuje o svůj život v setinách sekundy řeší zda otočí a nakloní motorku o počet stupňů do leva nebo doprava, kde během sekundy má naprosto jasně zmapovanou situaci kde a co se hýbe jak v matrixu, ovšem i přes tyto schopnosti to většinou dopadá špatně. V letu ještě řeší zda se roztrhne o sloupek a nebo dobře dopadne a v nejlepším případě si sedře pouze ruce na kost. Proč to píšu i já mám své zkušenosti a vím že je třeba ke každé motorce přistupovat s velkým respektem a zodpovědností. Nejen, že nechci přijít o život, ale většinou je to totálka a člověk přijde o velké finance a zbytečně a ještě na  začátku sezóny.Tady tedy pozor pánové, jsou tu brněnské okruhy.
   No zpátky k jízdním vlastnostem a to v nulové rychlosti když člověk musí brzdit takhle těžkou Mášu tak je dobré se skutečně řídit to co píšou v návodu tak jak to zkrátka má být učí to i v autoškole. V každém případě dostatečně brzo začít brzdit nechat motor brzdit a oběma brzdama mírně přibržďovat  a podřazovat dle rychlosti až na stupeň 2. Některé stroje měli problém najít neutrál tady je to řešeno docela schopně je určitě dobře mít ten správný cit kdy z jedničky zatáhnu řadící páku nahoru (nebo přes kolébku patou dolu) a zasvítí mi zelené N. Pak je dobré skutečně nepodcenit vozovku a sundat nohy tak aby neujeli nebo něco

obdobného, kámoš na srazu se svou 600 CBX (ňáká ninža hehe, tohle byla ale honda) machrovsky přehodil nožku a ejhle ďolík a šup - už se válel v příkopě .Tak tady u téhle chromové krásky jakmile bum tak 80 litrů v kopru. Proto i když se mi nic takového zatím nestalo kupuju padák.

   Dorazil jsem na místo. Dal jsem kávu v restauraci, paní Vulkánovou  jsem nechal na chodníku abych na ní pěkně viděl a vyzkoušel jsem zamykání řidítek. Koukám z okna a paní asi 150 let, šla kolem a zastavila se, kámoš povídá a

je zle, dou ti ji ukrást . Paní tak hezky pohodila hlavou takový to starý hmmmmmmm , usmála se a šla dál.Což mne pobavilo babča a má čas hodnotit mašinu moc hezké.

   Začalo se stmívat, nasedám už začíná být chladněji, nastartuji , loučím se a go. Jedu slunce krásně zapadá a cítím vůni dřeva a vychutnávám si západ slunce, prohlížím si okolí a nechávám do sebe proudit energii jara fakt cool pocit, blesklo mi jak je super mít teplý kožený hadry kdy na slunci se potí , tak zrovinka teď to bylo super. Bál jsem se, že mi to nebude svítit omyl, ne jen značku udělali jako kráva, světlomet je také velký a  super svítí byl jsem nadšenej.
Někteří řidiči očividně spěchali tak jsem je slušně pustil zablikal, oni na oplátku děkovali a spěchali asi domů za manželkami.
   Valil jsem max 100km/h.Nejlepší pocit je stejně 80-90km/h. Potkal jsem pár kolegů z mého stylu ale víc potkávám rychlé stroje (vysokootáčkové) vzzzn vzzzzn, nestačim jim ani pohlédnout do tváře, akorát se chlapácky pozdravíme

   Je tma. Světlomet jak již je vidět na obrázku je mega obrovský, a také jak jsem již jednou psal svítí hezky. Dokonce jsem si zkusil stupidní troubítko J já těmhle továrním říkam troubítka, do auta mám speciální nádražní turbínu. Zatroubil jsem asi 2x za 8 let ale hehehehe funguje to. Jak cesta utíká tak se hezky nakláním vlevo vpravo super těžiště jak kdyby Máša vážila jen ty kila které potřebuji na náklon. Hodně samozřejmě dělají nové pneumatiky za prvé musím dávat pozor jsou přece jen nové ale na druhou stranu nejsou sjeté takže přenášejí pohyb ladně.

   Je dobře ještě zmínit, že nejdůležitější je zdraví a tudíž oblečení. To je investice která se sakra vyplatí zkusil jsem si jet v bundičce která profukuje, no já málem zmrzl, hnus. Takže já volím těžkou klasiku a to kůži čím tlustší kůže tím lepší při svezení na zadku po asfaltu pokud volíte slabou kůži je také dobrá ovšem pak nechrání tolik, nicméně nemám rád mokrý zadek takže sem pořídil slabší a je to naprosto super. Když jsem začínal půjčil jsem si dokonalé kožené oblečení od kámoše a to je snad pul centimetru tlustá kůže když v tom spadl ze super sportu tak mu to zachránilo kolena a kůži. Tolik k oblečení, zcela určitě vyzkouším i textilové motorkářské, ale kůže je kůže.

   Dojíždím domů. Ulice je úzká a já snižuji velice ladně rychlost na minimum a můj ENGINE BIJE DO NOCI svou píseň zajíždím na dvůr, nechávám běžet motor sundávám helmu a cítím krásnou vůni motorky. Startuji své auto dělám prostor pro Mášu.A vše parkuji. A ještě se na ni dívám jak si hezky odpočívá v garáži, a jdu spokojeně spát.

   Je to dle mého názoru jeden z nejrobustnějších a majestátních CRUISERU.  Velice dobře drží stopu je perfektně ovladatelná a to i při otočení na silnici, pochopitelně je třeba říci , že člověk musí nějakou tu sílu mít protože když přežene náklon tak má co dělat aby to zvládl.

   Sekundární převod (kardan) je jasně super. Kotouče v předu perfektní destičkové brzdy všecko bych mohl jen a jen chválit, je třeba říci také něco ošklivého. Osobně z visuálního pohledu na motorku bych možná řekl že některé americké zvyky nejsou pro mne moc přívětivé, ta maska celá z chromu tak ta ještě jde ale ta značka to je jasny to změním. Určitě změním i řidítka i když jsou tyto asi nejvíc praktické. Já osobně moc chromu na mašině nevyžaduji , ale když tak je třeba hold dávat větší pozor.Osobně sem rád že mám vodou chlazený systém. ‚Že nemám drátěný kolo, a samozřejmě že je tam kardan.

   Myslím si , že už výš jedině dvoulitr KAWASAKI VN 2000  (jediný 2L na světě) POWERCRUISER ale to už je trošinku jiný styl , je to DRAK, těžší, a silnější , sportovnější trošku podobný MEAN STREKU. A tam je můj problém začíná se trošku vytrácet pohodlí.

   Moje povídání jsem spíše koncipoval jako zážitek v jednom dni , co se týče informaci o motorce a jejích specifičtějších vlastností rád přenechám zkušenějšímu a to Vladimírovi.

   Zvláštní poděkování patří GENERÁLOVI i VLADIMÍROVI kteří mne poskytli informace které jsem potřeboval pro svou volbu.

   P.S. ve volném pokračování článku je zařazena celá řada fotografií :
   CHOPPER & CRUISER stylu zdar    

-= SCORPION =-

 - klikni -
Text a foto : Scorpion

   spojení na autora článku :

tonykille

+420 --- --- ---

Zpět do sekce : moje máša  

           

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/vn1600_classic/2006.php:99) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/clanky/moje/vn1600_classic/2006.php:99) in /home/html/dumholubi.cz/public_html/domains/k1400.cz/www/seznam/au.php on line 3
Luděk (nextra.cz) 24.04.2006 09:42
Gratuluji, velice dobrá volba, tento solidní a fešný koráb to je trefa do černého !
Scorpion (gin.cz) 24.04.2006 12:12
Děkuji, ano jsem velice spokojený. Chtěl bych podniknout delší cestu (zahraničí) s tím nemám zkušnosti. Uvidíme :)
Džejár (eurotel.cz) 24.04.2006 22:01
Přeji hodně štastných kilometrů,já mám Introše VL 1500,ale ta tvoje je hned druhá mašina,kterou velmi obdivuji.Takže pozdrav a hezkou sezonu !!
Scorpion (gin.cz) 25.04.2006 09:35
To:Džejár Tobě také přeji šťastné km.Na trudera jsem samozřejmně koukal, velice se mi líbí jak to má upravené GENERÁL a pak ještě ten týpek s těma rovnýma řidítkama.Abych řekl upřímně také jsem pokukoval po FAT BOY od HD ovšem , tam je to hodně o značce, a taky na mně byli ošklivý takže jsem na ně hodil bobek. Už se těším až to zajedu a vyrazim někam dál.
SCORPION (iol.cz) 16.05.2006 13:44
Dnes jsem v HK zahledl hezkou VN1600. Tak snad holek bude po republice vic.
Martin (wnet.cz) 11.07.2006 12:17
Zdar chlape mohli bychom spolu někam vyjet mám Maraudera 1600 , je to hodně podobný,taky sbírám zkušenosti a km ,jsem z HK tel. 602 592 706
SCORPION (iol.cz) 21.08.2006 14:18
Martine no jasny, jezdíme skoro pořád. Dám ti vědět jakmile vyrazíme. SCORPIon
Daja (gin.cz) 17.03.2007 13:00
Hezká mašina,taková ženská tě nezklame co :OD
SCORPION (0.60) 28.06.2007 22:53
Otestovaná max rychlost je 180 km/h. úsek na cestě z rakouska. Chce to plégo, a posunout řidítka (risers), a stupáky na odložení nohou. Takže vlastně vše co psal již v recenzi vladimír. zatím čágo.
poserse :) (coprosys.cz) 24.01.2008 17:33
Zdar scorpione, tak jsem sem zase počase zavítal a musím říct že fotečky tvého stroje mi tak nějak vždycky zvednou náladu ... je to krása a lahodí to oku. Až budu jednou velkej taky si něco takového pořídím a teď se mám alespoň na co těšit. Pojedem se spolu projet .... :) Nesmime přeci jenom spolu/protisobě hrát BW. Čau a GL & HF
petr (m-wifi.com) 09.02.2008 17:50
ahoj mam problem se starterem na kawasaki vn 1600 nachce zaskocit, budto se volne toci anebo vydava hrozny zvuky a stejne nezaskoci, dik za jakoukoli radu
SCORPION (198.30) 09.02.2008 22:54
TO Petr - bohužel já jezdím s každou <|> k www.motohavrda.cz . TO POSERSE- no jasný .) ale bw hraju dál a moc .)
SCORPION (iol.cz) 03.07.2008 14:24
Teď už čekám jen na aktualizace ...
 
   

zpět na úplný začátek WEBu

   
    Chopper a cruiser